26 July 2014

Intro . . .


Haii :)

Rasanya dalam belog baru saya ney, saya belum memperkenalkan diri lagi kannnn.. Kalau dalam belog lama saya rasanya ramai yang tahu siapa saya, saya dari mana, apa saya buat and serba sedikit kejajalan yang pernah saya buat juga temper saya yang tak bertempat.. Ok then, nama pemberian parents saya ialah Norshalieza Azreen Binti Alex.. Please don't ask why my father's name is ALEX..Let me tell you.. Actually he is muallaf.. Dia ada nama Islam juga (Mohd. Azlan Abdullah) but dya malas maw tukar nama dya guna nama Islam dalam IC dya, but agama tue dya tukar lah.. All my family member and kawan-kawan semua panggil Yean.. Saya tak biasa kena pangill nama panjang-panjang.. Kadang-kadang bila cikgu, pensyarah, pengajar atau sesiapa panggil nama "Shalieza" lebih-lebih lagi "Azreen" saya takkan perasan pun yang dorang sebenarnya bercakap dengan saya haha.. Dilahirkan pada 01 November 1992, di Hospital Ranau, Sabah.. 

Seterusnya masuk bab persekolahan atau pencarian ilmu.. Saya mula mengenal huruf di Tadika Kemas Kg. Kilimu, dan meneruskan perjuangan di SK Kilimu, Ranau.. Saya sempat bersekolah di SMK Lohan, Ranau selama dua minggu sebelum dipindahkan ke SMK Ranau, Ranau.. Selepas habis SPM, selepas isi UPU dengan SPA8, saya sempat berkerja sambilan di Kedai DIGI sebelum menyambung Pra-U di SMK Mat Salleh selama dua minggu juga.. Oleh kerana saya tidak yakin dengan tawaran yang diberi iaitu kelas Sains Tulen, saya mengambil keputusan untuk menerima tawaran UiTM Sabah iaitu Diploma Plantation In Management walaupun saya lansung tiada idea tentang bidang tue.. Disana lah saya mula belajar berdikari.. Hanya mampu merasa kehidupan di UiTM selama 3 semester, saya di tawarkan pula dengan Diploma Pembantu Perubatan.. First, saya tiada hati sudah maw pergi interview memandang kan hari interview tue merupakan hari sebelum paper ketiga exam semester dua, takut pula tiada masa maw study, but sebab maw jadi anak yang baik saya gagahi diri juga untuk pergi.. Tak sangka pula dapat, sebab pihak SPA8 tue memang nak ambik pengambilan MA perempuan pertama di Sabah..Masa tue Allah jak tahu perasaan saya yang bercampur baur, Happy but at the same time sedih la pulak..Banyak perkara yang saya fikirkan, dan akhirnya saya terima juga tawaran tue.. Dan sekarang saya berada dalam semester terakhir.. Maw habis sudah tiga tahun.. Pendek kata, kita hanya mampu merancang, Allah swt yang menentukan segalanya.. Sekejap saja DIA ubah sesuatu kejadian mengikut kehendak-Nya..

Ok jom share pasal kehidupan percintaan pula.. Amboiiiiii geli mak.. Status saya masih SINGLE (amboiiii, gediknya -.-).. Tapi saya ada banyak crush a.k.a cuci mata.. Merata tempat ada.. Biasalah tue kan kalau hidup solo ney.. Saya hidup tanpa teman yang dikenali sebagai "kekasih" ney lama suda.. Hampir 5 tahun.. Hoho apa nak cerita ney aarr.. Malas nak tulis lebih-lebih.. Nanti kena cakap gedik terlebih-lebih gedik pulak -.- Ok, masuk bab lain lagi.. Saya suka warna Merah, Hitam, Gold and Putih.. Hobi saya mendengar lagu, watching movies at cinema (if ada temanlah, kalau tiada tengok di lappy jak lah jawabnya), tulis lirik and tengok sunset with friends.. Saya nak sangat tengok sunset with the one I love but belum kesampaian sampai sekarang.. Dulu orang tue pernah janji, but janji tinggal janji suda sekarang kannnn.. Saya tak pernah ada cita-cita yang khusus, sehingalah saya kenal music.. Saya maw jadi pemuzik.. Tapi saya dah terlebih melencong ke arah yang tak pernah saya harapkan, malah dulu saya takut untuk jejakkan kaki ke Hospital.. Mama pernah cakap "Tuelah jangan terlampau benci sesuatu benda tue, nanti itulah yang kau dapat.. Tengok sekarang ney.. " Saya hanya mampu senyum sejalah kannnn.. And then, makanan kegemaran saya.. Saya sangat suka pastry, bun dan yang seangkatan dengannya dan juga my parents punya masakan.. Kalau pastry tue mana2 saya boleh cari, tapi kalau masakan mama dengan papa tue susah sangat maw cari, lebih-lebih lagi kalau tak dapat balik kampung.. Sediiihhh.. Minuman kegemaran pulak, Avocado Juice (Nyummy2) and Ice Lemon Tea.. 

Saya suka sangat ambik gambar.. Saya suka arts.. Saya suka tengok lukisan and suka sangat melukis (walaupun saya lukis tak cantik).. Saya suka tengok bintang waktu malam, especially bila tengok bintang tepi pantai.. Cantikkk sangat-sangat.. Saya suka berenang and menyelam.. Saya pernah berenang di laut waktu malam.. Menyegarkan.. Saya suka sangat driving (auto jak la, sebab tak yakin sangat maw drive manual), Asmidar cakap saya selalu driving laju and suka sangat buat drift bila selekoh.. Hahaha padahal saya tak rasa laju pun.. Apalagi maw buat drift kannnn -.- Saya maw sangat pergi korea (sampaikan simpan angan-angan utk pegi honeymoon disana) Yakin jak lah kannnnn hahahahaha

Saya dah tak tahu maw merepek apa suda.. Then, let me stop here for now.. If you wanna know anything just leave anything at the comment site :)

With Love,


-yean-

Publish!!

No comments :

Post a Comment

Tabung :)