06 July 2015

My Lonely Life.

Assalamualaikum wbt.

Midnight. Again. I am back to the "Sorrowful Yean". Pathetic. I thought I have change. Masih sama. Sama macam "Yean" time study di UiTM dulu.

Lebih suka sendiri. Always alone. Tidak suka join majlis keramaian, tidak suka bergaul, tidak suka bercakap, tidak suka keadaan yang melibatkan ramai orang, dalam kelas selalu duduk belakang and sendiri. But my Batch, even dorang tidak tahu cerita kenapa saya begitu, they never leave me alone. Bila saya sendiri, dorang mesti kasi teman duduk belakang. Dorang tidak kasih benar saya duduk sendiri. And I have learned, betapa sunyinya kalau sendiri. Rindu.

But now, I am back to that life again. Even start masa masuk KSKB. Bersyukur, masa tu di temukan dengan Gegurl, Soneea and Verra. If not memang lone ranger. Even terlampau banyak ups and down yang kami lalui at least kau ada kawan bercakap, kawan meluah perasaan, kawan ketawa.

Tapi bila masuk dunia pekerjaan ney betul- betul menduga jiwa dan raga saya. Pergi kerja, balik kerja, sendiri. Dalam bilik diam-diam macam orang gila. Kadang-kadang balik kerja mandi, makan, terus tido. Kadang-kadang makan pun tidak, terus tido. Sebab tidak tahu maw buat apa. Handphone? Makin lama makin bosan sama Facebook. Insta pun jarang update. Wassap pun balas if itu mama or family or Bestfriend or hal kerja.  Wechat? Jangan cakap laaa. Nasib ada Twitter. Boleh jua merepek. Hari rehat hanya dihabiskan dengan tido, sama macam hari ney. Lihatlah betapa sunyi dan bosannya kehidupan saya.

Selesai suda merepek hari ney. Semoga saya kuat menempuhi hidup yang sunyi. Lonely. Alone. Whatever.



That lonely girl,

-yean-

Publish!

4 comments :

  1. You need to go out and have fun girl. Lama-lama jadi macam ni, you'll ruin yourself. Trust me. I've been there, done that.

    Jemput join giveaway http://www.fadzirazak.com/2015/07/giveaway-blog-fadzi-razak-launch-2015.html. 12 pemenang dicari!

    ReplyDelete

Tabung :)