06 January 2015

#17disembermenawankinabalu


Ini kisah tahun 2014. I should post this entry beberapa minggu yang lepas. I should proud of myself. Tidak terfikir pun saya mampu mendaki Gunung Kinabalu. Hakikatnya memang saya telah berazam sejak masuk Kolej lagi mahu naik Gunung Kinabalu lepas tamat 3 tahun study. Mungkin masa tue saya mengalami masa-masa kesusahan or the hardest part of my life as student. Di kolej saya diberi Lampiran A disebabkan masalah disiplin yang bagi saya remeh (freshie pula tue kann), and saya di sisih dan dipandang serong oleh sebilangan classmate saya yang suka sangat judge orang like they are angles. Our DAD pun pandang rendah and tidak ambik kesah pada saya but i supposed to say dengan semua kami yang "buat hal" kunun tue. Kami dicop as a pelajar bermasalah and tidak dipeduli. Well do we look like we care??
Okey kembali ke tajuk asal. Tyta told me pasal benda ney time saya tengah praktikal di penempatan terakhir Sem 6 di Emergency HQE II. Dengan besar hati saya terima walaupun ketika itu saya terfikir, "mampu ka jua ney??" Okey, sebenarnya malas sangat maw cerita dari A sampai Z. Saya just letak gambar and biar gambar yang berbicara. Hehe. Kalau korang nak tanya apa-apa sila lah tanya diruangan komen atau di shoutout yerr.



Tempat ney disyorkan oleh guide kami untuk bergambar. Sangat cantik. Dari kiri Sayful, Tyta, Zul, me, Yuyue and Arif. 


We just arrive at National Park from Arif's house at 7am something. Tak tengok jam sangat. Kita orang kumpul dekat rumah dya dalam jam 6am lebih kurang.



Selepas selesai segala urusan di headquaters, Kitaorang gerak ke Timpohon gate dalam jam 8am lebih. Unser ini di sewa seorang RM4.




Kitaorang start journey ney dalam jam 8.50am.








Dah mula dah, rasa sakit kaki tue. Hahaha but yes we support each other untuk sampai di Laban Rata. "Sikit lagi tue", "dekat suda", "bah tunggu dulu dorang, sama-sama kita sampai" etc. What a good team. I miss them already. Lepas 7 persinggahan finally we arrived at Laban Rata almost 1.30pm. All along the way, SubhanAllah. Pemandangan ciptaan Yang Maha Kuasa sangat-sangat lah cantik. Jadi insaf bila mengenang kelalaian diri.



When we arrive at Laban Rata. Allah jak tahu betapa bangganya diri bila sampai di tahap ini. Tidak sangka mampu sampai disini. 70% untuk sampai di puncak. Disini kita rehat, makan, tido sambil menunggu jam 2am. Kitaorang decide untuk start ke puncak dalam jam 2.30am.












Syukur dengan izin-Nya, selepas mengharungi kepayahan perjalanan yang mencabar keimanan, dengan tiupan angin yang amat sejuk, dengan semangat yang diberikan oleh teammate, Alhamdullillah kitaorang sampai di puncak sekitar jam 5 lebih kurang. Walaupun tidak dapat tengok sunrise sebab cuaca tidak mengizinkan tapi hati sangat-sangat la gembira. Sangat sukar untuk diungkapkan oleh kata-kata.





Thank you for your guide. Guide yang paling supporting and sangat gila. Tidak berhenti-henti kami ketawa sebab he is funny.





Kami selamat kembali ke Timpohon. 



It is time to go home. Happy recovery guys. Recovery la sangat. Gunung Kinabalu, untill we meet again. Someday. InsyaAllah.


Hamba Allah,

-yean-




Publishh!!!!


No comments :

Post a Comment

Tabung :)