07 December 2014

Injured Juga -.-




Selamat malam semua. Wahhh akhirnya saya mengupdate belog menggunakan lappy kesayangan. Harta Sejak 2011 ney. Banyak sudah jasanya dengan saya walaupun sering dibuang-buang dan dihempas-hempas bila "dya" buat hal. Biasalaa tuan badan punya baran ney agak melampau sedikit. Maafkan beta =.=

Tadi ada la pegi blog walking di tempat si fazvinda tue. Bila nampak post dya masa operate ary tue teringat pula kisah lutut saya yang telah injured dulu. Rasanya dah lama sangat laaa. Masa tue baru lepas SPM. Kalau saya tidak silap lah, So, tahun 2009 la tue kann. Saya Join Tournament Sukan anjuran RELA Sabah untuk ahli RELA laa. Memandangkan tidak cukup team, terpaksalah mendaftar jadi RELA untuk mengesahkan keahlian. Sebenarnya tak maw ikut pun but Uncle tue merangkap BOSS kepada mama terpaksa juga la join. Lagipun baru lepas habis SPM, tidak tahu maw buat apa lagi, Then tournament tue pun di Tuaran so ada chance la maw gansau kannn. Ankle pun dah longgar sebenarnya gara-gara termasuk lubang masa pergi latihan menari. Rasanya yang tue saya form 4 lagi, Lama jugak laa sembuh dya tue.

Kejadian injured knee ney berlaku masa game final Netball. Yaahh team kita orang masa tue menang jak. Syukur jugak la. Well my position is Goal Defend (GD) masa tue. Kiranya the best la time tue sebab dorang susah maw dapat chance untuk pergi tempat kami. Hahaha riaknya -.- hehehe gurau jak. Memang syukur masa tue dalam team semua yang berpengalaman main Netball. Saya bangga dapat main dengan dorang. Even tak pernah training sama-sama tapi kami ada chemistry yang sangat Daebak!! Okay nak dijadikan cerita masa tue First half game. Team dari tawau tue sangat la ganas. Main langgar jak. Bah suda, dengan baran yang saya ada ney sampai bergaduhlah kami dalam gelanggang. Nasib jugala ada teammates yang lain datang tarik saya masa tue. But one of the enemy when to sabotaj me and finally saya terbang di udara and jatuh ke simen dengan kedua-dua lutut saya terhentak kuat sampaikan saya tak mampu berdiri. Sakit sangat. Sampai menanggis boss. WOOOOO buruknya muka nanggis tue. Pihak lawan just senyum2 seja laaaaaa. Dengan semangat kesukanan yang ada saya try maw main balik but I just can not. Tak mampu nak lari or berdiri lama. Terpaksa tukar pemain. Sedihnya masa tue and makin sedih bila team saya kalah berapa point saja. Tapi kitaorang redha jak laaa. Terima adat pertandingan.

Lepas habis game tue, terpaksa balik bilik dipapah oleh teammates. Baik sungguh mereka yaaa. Hehehe terima kasih. My cuzzy one of the player (Goal Shooter) terpaksa melaporkan kejadian dengan mama. Kesian dya jaga saya yang tak mampu berjalan tue sebab jalan berapa langkah jak akan jatuh. Tak dapat imbang badan lagi dah, Dorang sempat lagi laa pegi tengok game lain. Saya dalam bilik terperuk jak. Baring jak lama-lama. Puas jugak la tido masa tue. Solat pun hanya mampu duduk seja. Syukur cuzzy masa tue ajar macam mana nak solat dengan mudah. Tapi kesian lah dia. Terpaksa papah saya pegi ambik wuduk. Dah la badan dya kurus kering, tapi masa tue badan still maintain boss. Sebab masih aktif sukan kann. Terima kasih cuzzy.

Bila habis event semua, kami prepare untuk pulang. Sampai Ranau masa tue dah lewat malam sooo stay di rumah Uncle Jabay. Awal pagi keesokkan harinya, dah tak sabar maw pulang, Terpaksa dipapah lagi sebab lutut makin sakit and bengkak. Saya dah tak mampu nak jalan dah pun. dengan penuh kepayahan, akhirnya sampai laaa di rumah. Sampai seja, hmmm siap dengan bebelan mama. Ayat terakhir dya, "lepas ney tak payah ikut mana-mana sukan lagi. Sudah-sudah lah tue" Nanggis jugak la bila terfikir untuk berhenti main Bola Tampar, Bola Jaring, Futsal and semuaaanyaaa. Nenek masa tue prepare untuk urutkan lutut. Dengan sedaya upaya saya tidak maw, but bila nenek cakap "maw main lagi ka tidak?Atau maw hantar hospital??" Sekelip mata seja ubah fikiran. Satu sebab tidak maw berenti main sukan permainan, dua sebab saya sangat tidak suka hospital okaaayyyy!!! Kedengaran la laungan teriakan saya dirumah. Hampir setiap hari boss diurut. And hampir seminggu tidak berjalan.

Tapi sayang, even dah kena urut saya masih tak boleh main sebab lutut akan loose masa main and saya hilang keseimbangan. Saya da try da main bola tampar, masa tue kampun masih aktif main bola tampar. Sah. Memang tidak boleh main lagi. Sampai sekarang laa. Tapi bila maw lepas gian tue, paksa juga main. Hehehe Sekian la saja cerita lama saya :)


Yang Excited maw naik gunung, counting days, (mampu keee??)


-yean-



Publish!!!



No comments :

Post a Comment

Tabung :)