19 September 2016

I am a backpacker newbie 2

Assalamualaikum wbt.

Hello.

Ini lah masalahnya kalau kerja shift. Bila balik dari kerja penat, then lupa update belog. Lagi lagi kalau overtime 🙄🙄 Allah swt jak la yang tahu keperitan mencari rezeki demi seauap nasi. Namun kita tak boleh mengeluh ✌🏽️✌🏽️

Okay, sampai jak hatyai jam 6++ pagi kita orang semua cari makan for sarapan pagi. Then meneruskan mission mission kaki kaki shopping untuk shopping dia sana. Kalau orang macam saya ney of course la cuci mata saja mampu. Sebabnya satu, saya terikat dengan budget yang saya telah tetapkan. Dua, memang tiada satu barang pun yang masuk dalam jiwa raga saya. 

Kemidian, teruskan perjalanan lagi untuk check in hotel. Dalam satu bilik ada 4 orang. Lepas check in, kita kena bawa pula pegi floating market. Boleh membeli belah and cari makan di sana. Ya of course saya lebih suka cari makan 😂😂

Lepas habis aktiviti di sana, kita balik hotel and acara bebas. Kita boleh pergi mana saja yang kita suka. Then saya dengan Yaya melunaskan niat untuk bermassage satu badan dengan harga Rm40 sahaja for almost 2 hours. Segar bugar badan jooo. Hahaha. Balik hotel jak terus pengsan atas katil. Sangat best 😂

 Then the next day sempat pegi jalan2 and pegi pasar berhampiran. Tepat jam 1 petang kita orang bergerak pulang KL. Sampai KL Sentral, kami tak sempat naik last komuter pegi KLIA 2. So terpaksa tido di sana. Bangun jam 3.30 am then tggu komuter first utk pegi KLIA2 jam 4++ sebab flight jam 6++. Panik juga namun syukur sempat sampai di airport walaupun penat. Da macam RunningMan pula rasanya 😂😂

Then terbang pegi Kota Bharu Kelantan..

Maybe, to be continue 😂


The penat girl,






Yean.


Publish!!

No comments :

Post a Comment

Tabung :)